Loukku
Taiken ja Nokturnon järjestämässä poikkitaiteellisessa etäresidenssissä tehty peli. Pelissä kierretään rintamamiestalon alakerran huoneissa poikkeustilan aikana. Vuosikymmenten kerrostumat saavat päähenkilön uppoutumaan muistoihin. Tavoitteena on kuitenkin päästä lopulta saunaan. Ah mikä vapaus ja helpotus!

Residenssin ideana oli yhdistää sarjakuvataidetta ja pelitaidetta. Peli tehtiin kahden ihmisen voimin. Sarjakuvataiteen edustajana toimi Tuomas Tiainen. Pelissä oleva talo on hänelle ennestään tuttu. Samoin pelin tarina on Tuomaksen käsialaa. Itse vastasin mm. pelimekaniikan kehittämisestä, ohjelmoinnista ja muusta pelin koostamisesta. Yleistä pelisuunnittelua ja ideointia tehtiin paljon yhdessä. Koska kyseessä on etäresidenssi, en vieläkään ole tavannut työpariani livenä.
Tästä pelaamaan: LOUKKU
Residenssin blogi (pelin tekemisen aikana tehtyjä kirjoituksia)
Katso blogista kirjoitukseni siitä, miten Loukku-peli syntyi. Pohdin siinä myös seuraavia asioita:
- mikä tekee pelistä pelin
- pelit taiteena
- miten pelejä tehdään ja millaisia rooleja ja tehtäviä pelinteossa on

Mark
Kokeellinen peli, jossa taideopettaja yrittää parhaansa mukaan selvitä päivästä. Luvassa on oppilaiden auttamista (kyseenalaisin keinoin), paineiden purkamista tanssimalla sekä hieman ylimaallisia käänteitä. Koittaako opettajalle lopullinen vapaus?
LINKKI VIDEOON TULOSSA!

Lisää teoksia
YouTubessa (animaatioita)